zaterdag 10 juli 2010

halfweg

We zijn ondertussen 3 dagen ver met de dak-renovatie, en momenteel is één of ander stom onweer onze zenuwen aan het testen. Die stonden trouwens al zwaar onder druk, als je beseft dat ik verwachte dat het na 2 dagen al wel gefikst zou zijn. Helaas, helaas, verbouwingen duren, zoals iedereen weet, altijd langer dan gepland. Hier een fotootje van hoe het was:


Je ziet de klemmende tuindeuren, en links een stukje van de kader van de nieuwe schuifdeur. Bovenaan kan je een stukje van onze gigantische koepel zien. En rechts de deur naar het niet goed werkend beneden-toilet. Het dak zelf was rot, dus aan vervanging toe.


Dit is de "voor"-foto, en hieronder de "na"-foto:


Ondertussen zit er al een nieuw dak op, maar weliswaar zonder dakbedekking, en nog erger: zonder koepel. Of anders gezegd: het regent hier binnen. Maar volgens de buienradar is het einde van het onweer in zicht. Dan kunnen we misschien met een gerust hart gaan slapen.

En onze katten? Die slapen overal door, ik denk dat ze doof zijn geworden.


Of gek?


En tot slot: ik heb een stokje gekregen!!! Jeej! Ik ben toch telkens weer verbaasd dat mijn blogje al zo snel opgepikt door andere blogsters. Ik ga er zo snel mogelijk werk van maken, en vanavond al eens nadenken in mijn bedje. Dan moet ik tenminste niet nadenken over alle rampscenario's in onze veranda!

2 opmerkingen:

  1. aiai, die bui waar gans het land op zat te wachten was dus niet aan jullie besteed :-)
    Hopelijk valt de schade nog mee en blijft het nu een tijdje weer droog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, inderdaad, iedereen zat erop te wachten, en voor ons was het nogal een slecht moment ;-)
    Maar alles is terug droog, hoor, ik denk niet dat er een echt probleem is.
    Nu nog duimen voor morgen: dan moet eerst de isolatie erop, en daarna de epdm. Maar die isolatie, die mag dus écht niet nat worden...

    BeantwoordenVerwijderen