woensdag 8 september 2010

Caraïbische quorn

Bio de janeiro

Het is veggiemaand, uitgevonden door Naais. Ik ben daar zeker enthousiast over, ik ben zelf al sinds 2000 een vegetariër-die-wel-nog-vis-eet. (Er bestaat een betere naam voor, maar dit is tenminste duidelijk)

In ieder geval: het plan is om een site te maken met vegetarische recepten, die zijn uitgeprobeerd en goedgekeurd door de normale mens. Daar kan ik enkel blij mee zijn, want vanaf dat er "rooster nu de pijnboompitten" of "maak uw eigen bladerdeeg" in een recept staat, haak ik af.
Als gevolg daarvan, heb ik dus reeds een bescheiden verzameling simpele vegetarische recepten.
Ik presenteer u het eerste:

Caraïbische quorn

Benodigdheden voor 4 personen:
400g quorn (ongeveer)
2 ajuinen
2 rode paprika's
1 blik ananas
2 bananen (eventueel)
1/2 l bouillon
2 kleine lepels ketchup
snuifje currypoeder
bloem of maïzena


Hoe:
  • Bak de quorn, ajuin en paprika en leg in de ingevette ovenschotel
  • ananasschijven + plakjes banaan erboven schikken
  • bouilon, ananassap, katchup en curry koken en dikken met bloem/maïzena
  • saus in ovenschotel gieten
  • 1/2 uur in oven op 180°
  • lekker met kroketten of aardappel-bolletjes
 

Eet smakelijk!

1 opmerking:

  1. Wilt Veggiemaand ook niet zeggen dat je thuis mensen moet uitnodigen om van al dat lekkers te komen proeven??? Hihi.

    BeantwoordenVerwijderen