dinsdag 22 juni 2010

werken in de tuin

Ik heb vandaag wat in onze tuin gewerkt, en hier zijn een paar fotootjes die ik jullie niet wil onthouden:

De gele bloemen op de achtergrond komen uit een "bloemenweide"-pakket uit de supermarkt. In dat pakket zat een stuk papier van zo'n 2 meter lang war zaadjes inzaten, en je moest het gewoon onder de grond steken en wachten. Wat weer maar eens bewijst dat wachten beloond wordt!
De muur op de achtergrond is trouwens pastelblauw geverfd, één van onze volgende projecten. De muren worden afwisselend pastel-blauw, pastel-groen, pastel-geel en pastel-oranje.


Een geranium, die geven zo hard een instant-vakantie gevoel, vind ik!



Het resultaat van vandaag, stukje omgespit, stenen langs de zijkanten om het afgewerkt te doen lijken, en het volgende gezaaid:


Oostindische kers en zonnebloemen. Die laatsten moesten eigenlijk half mei gezaaid worden, dus ik hoop dat het geen moeilijke klanten zijn ;-)


En wie kan raden wat dit moet worden? Het koord loopt helemaal rond, voor wie het niet goed kan zien.
Hier komt later ons terras, met daarboven een ronde pergola, en op die pergola onze klimroos en een druivelaar!!! Dat lijkt me echt fantastisch fijn!
We zouden graag onze bakstenen van de schouw recupereren om het terras aan te leggen, maar ik lees/ hoor soms berichten dat dat toch niet zo duurzaam is, iemand ervaring mee?



En verder ben ik gisteren hier stof gaan kopen om een paspelbandje in mijn kleedje van de vorige post te maken. Daarvoor dient de rode stof. De blauwe en de gestreepte zijn tricot, de gestreepte koste maar 2 euro per meter! De blauwe is gewoon dikkere tricot, ik zou graag ooit een sweater maken, dan heb ik toch al stof, hé.


Wat denken jullie, dat rood/bordeaux past hier mooi bij, hé.
Ik weet dat ik niet echt van plan was veel over naaien te praten, maar ik ben er voor de moment wel veel mee bezig. Dat komt omdat mijn naaimachine voor de moment op de leukste plek van het huis staat, in de veranda, dicht bij de tuin, en tussen de planten:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten