zaterdag 19 juni 2010

de eerste plekjes in het huis

Ik ben zonet even het huis doorgeslenterd om wat foto's te trekken van hoekjes en dingetjes die ik heel mooi vind, of waar ik erg blij over ben dat ik ze gevonden heb.
Mama Ilse had ook zo'n rubriekje, maar ik denk dat ze ermee gestopt is... Of het is toch al een tijdje geleden.







Dit is zo'n tafeltje dat ik op straat gevonden had, en de tegel erin had ik thuis nog ergens liggen, hij paste juist! Dat vind ik dan zo tof, hé, je hebt die tegel dan jaren bijgehouden zonder doel, en Tadaah! Ik had gelijk en de rest niet, bijhouden is nuttig!










Dit vind ik zelf wel leuk gevonden, ik vond die blikjes van Elvea altijd een soort "tijdloze look" hebben, zoals die soepblikken van Andy Warhol.

Nu heb juist vandaag ontdekt dat Tistemie wel heel mooie blikjes maakt, misschien moet ik dat eens uitzoeken.
Ik vind het dan wel leuk om bambi-blikje naast dit Elvea-blikje te zetten. Ik hou wel van wat contrast hier en daar.







En dit plantje heb ik van mijn oma geërfd, af en toe komen er plots grote bloemen aan, geen idee waarom. (Ik heb ooit gelezen dat planten soms als ze stervende zijn, plots veel bloemen krijgen, om zich nog voort te planten. Maar aangezien mijn plant altijd voortleeft na zo'n bloemen-explosie, kies ik ervoor om te denken dat ze dat uit dankbaarheid, ofzo doet)


De bloempot komt uit de kringwinkel, ik vind die retro-kleuren fantastisch! Pas op, dat moet voor mij niet teveel worden, niet heel het huis in bruin en oranje. Maar in combinatie met deze plant vind ik het perfect!




Onze luster, nog versierd van mijn verjaardag, de slingers hingen van de luster naar de vier hoeken van de kamer, heel feestelijk :-)

En als je goed kijkt, zie je het popje dat vroeger boven mijn wiegje hing. Het is een blauw popje dat op een wolkje ligt en heel lief. Ik zal nog wel eens een betere foto trekken. Als ik 's avonds soms niet in slaap kan geraken door teveel gepieker ofzo, beeld ik me soms in dat ik zelf op zo'n zacht donzig wolkje lig. Mijn eigen yoga-truk ;-)





En tot slot dit superlieve naaiwinkeltje dat later, ooit boven mijn naaiplekje moet komen.
Ik heb het ook gevonden in de kringwinkel, bij het speelgoed.

Dat toont maar weer aan dat je overal iets leuk kan vinden in de kringwinkel, zelfs in een hoek waar je eigenlijk niets te zoeken hebt als je geen kinderen hebt of kadootjes voor andermans kinderen wil.



En tot slot: mijn naaiproject. In het eerste jaar van de naailes waren we op het einde nog aan een kleedje begonnen. Maar dat van mij was nooit afgeraakt,  dan opzijgelegd en kwijtgeraakt bij de verhuis.
Ik ben er nu terug aan begonnen, en het is eigenlijk bijna af. Het is een wikkelkleedje, en ik zou de het lint waarmee je dat vastknoopt in een ander kleurtje willen maken, rood of bordeaux. En dat wil ik nog een biais-lintje of een biezeke tussen de rand en het beleg steken. Want met deze stof zie je niet zo goed hoe het kleedje juist ineen zit, hé.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten