donderdag 24 juni 2010

de poëzie van het dagelijkse leven

Ik ben gisteren naar "De Groenstraat" gaan kijken, het nieuw toneelstuk van Johan Petit.
Dat is altijd heel schoon en grappig en geeft u toch ook nog iets om over na te denken.

Ik vind dat heel spijtig dat ik enkel "Klein Jowanneke gaat dood" heb gezien uit zijn "Klein Jowanneke"-serie. En zoals de titel het zegt: dat was het laatste toneelstuk van die serie. Gelukkig heb ik hier in de kelder nog stapels kranten om "na te kijken", op zoek naar mooie en speciale foto's of artikels. En wat zit daarbij: heel veel oude Zone 03/ 's, met daarin de columns van Klein Jowanneke!

Maar nu is er dus De Groenstraat, en als je de kans hebt om te gaan kijken, zeker doen! Tenzij je ecseem krijgt van het Antwerps accent, dan blijf je misschien beter thuis. Ik heb gezocht op youtube naar goeie scènes, maar ik vind dat de beste er niet opstaan. Maar bij mijn zoektocht ben ik dit tegengekomen:
http://kroniek.marthatentatief.be/
Een nieuwe blog om te volgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten